Hvem er vi?

Eurofolk

BLI KJENT MED VÅRE MEDARBEIDERE

 

Lisbeth«Det er kundene som sørger for at ingen dag er lik en annen»

 Lisbeth Laabak – butikkselger hos Europris Fredrikstad

Lisbeth startet i butikken vår i Dikeveien i 2004, på den tiden som Europris Fredrikstad var en Pluss-butikk. Lisbeth var det første året innleid via Adecco, før hun fikk fast stilling som butikkselger.

Det beste med jobben synes Lisbeth er kundene. De blide, de krevende, de stressede, de som ønsker å slå av en liten prat – ja alle sammen! «Det er de som sørger for at ingen dag er lik en annen». Det aller beste er når man har bidratt til at en kunde som ikke smilte på vei inn i butikken, smiler på vei ut igjen etter en god handel. Det handler om å gi det lille ekstra, eller som Lisbeth kaller det: «kosedrøppa». Det som kunden ikke forventer. Overhører hun en kunde som står i kassa og f.eks. har glemt en vare, kommer hun raskt til unnsetning. «Da gjelder det ikke bare å spørre kunden om de ønsker at du skal hente varen til de, men kanskje også spørre de om hvor mange de ønsker at du skal hente».

Det som Lisbeth vil trekke frem som en stolt Europriser er arbeidskollegene hennes og produktene som gir kundene våre «Mer til overs».

Lisbeth kan fortelle deg som vurderer å søke en stilling i en av våre butikker at du må forvente deg at ting går i et hurtig tempo. Selv om ingen dag er lik en annen, er det en ting som du kan være sikker på hver eneste dag du kommer på jobb. Det er alltid noe å gjøre!

 

 

Ketil«Du søkte på en jobb, men fikk et hjem»

Ketil Eriksen – Avdelingsleder Utgående Plukk på sentrallageret til Europris

I 25 år har Ketil Eriksen jobbet i Europris sin logistikk avdeling. Han startet sin karriere i 1989 hvor han arbeidet dagtid i plukkavdelingen. Etter hvert fikk han økt ansvar, og i 2007, når lageret på Øra åpnet, ble han avdelingsleder for Europris sin plukkavdeling. Det var tidvis veldig hektisk og mye jobbing. I en periode etter flyttingen praktisk talt bodde han på jobb og gutta har en replikk de bruker seg imellom, når de føler de er mer på jobb enn hjemme: «Du søkte på en jobb, men fikk et hjem». Det sier mye om lojaliteten og «stå på viljen» som finnes blant medarbeiderne på lageret.

Ketil sier han er stolt av å være en Europriser. Stolt av å ha så mange gode kollegaer. Stolt av takhøyden og det ekstremt gode arbeidsmiljøet. Utviklingen og tempoet er også en viktig årsak til trivsel, som han selv sier: «Det å få lov til å jobbe i et firma som har et potensial om å kunne vokse rett inn i himmelen, er noe som gjør jobben i Europris veldig spennende. Ingen dag er lik, og det skjer alltid noe. Den beste følelsen kommer når vi klarer å «kaste oss rundt» og levere også det uforutsette. Det krydrer arbeidsdagen.»

En historie som Ketil husker tilbake er fra den gang Terje Høili drev Europris. «Før i tiden» som Ketil beskriver det: «Gutta på logistikk hadde lenge prøvd å overbevise Terje om at de trengte nye trucker. Terje var ikke helt overbevist, men ville gi de en sjanse ved å bevise at det faktisk var nødvendig og lønnsomt. Gutta  fikk lånt seg 1 av den nye typen truck og gjennomførte «konkurranser» mellom denne og en gammel truck. Truckene skulle kjøre et gitt antall paller ut, plassere disse og dermed kjøre de tilbake på plass igjen. Enden på visa var at da den nye var ferdig, hadde den gamle fortsatt hadde 15 paller igjen å kjøre på plass. Det fantes ikke tvil og Terje byttet ut samtlige gamle trucker med nye

 

 

Lone«Go for it

Lone Spydevold Herwander - regnskaps- og sentralbordmedarbeider.

Lone startet sin karriere i Europris i 1997. Hun startet som medarbeider på ordrekontoret, deretter jobbet hun en kortere periode på «showrommet», på den tiden vi hadde det. I dag er hun ansatt i en stilling som regnskaps- og sentralbordmedarbeider. Den største forskjellen for hennes del fra 1997 og frem til i dag, mener hun må være teknologien. Hun viser til callinganlegg og rørpost, som ble brukt på administrasjonen i Fredrikstad når hun startet, og i mange år fremover. I dag er dette erstattet med mobiltelefoner og e-post.

Lone er også en skikkelig stolt Europriser. Det beste med jobben hennes er de gode arbeidskollegene hennes, som sørger for at hun gleder seg til å dra på jobb – hver eneste dag. «Jeg kunne aldri tenke meg å slutte» sier hun. Lone er stolt over den store veksten som Europris kan vise til, og som hun har vært en del av hele veien. Hun viser også til alle de flotte butikkene våre, som hun mener gjennom årene har vokst seg bedre og i dag fremstår som veldig bra!

Kollegaene til Lone beskriver henne som positiv, blid og morsom. Dersom Lone skal gi et tips til deg som vurderer å søke en stilling i Europris, så er alt hun vil si: «Go for it

 

HER KOMMER EN OVERSIKT OVER DE ULIKE AVDELINGENE

IT
IT tilbyr raske og brukervennlige løsninger, ikke bare teknologi. Effektivisering er vårt stikkord.

MARKED OG FORRETNINGSUTVIKLING
Vi bygger merkevaren vår, lager alt kampanjemateriell, utvikler sosiale medier og bruker vår kreativitet hver dag, året rundt. De kreative løsningene er vårt stikkord.

HR/JURIDISK
Vi tar oss av menneskene. Sørger for onboarding, offboarding, utvikling, rekruttering. Vi vil tiltrekke, utvikle og inspirere de mange medarbeiderne våre. Potensial er vårt stikkord.

INNKJØP OG KATEGORI
Vi kjøper inn varer og sørger for å gjøre de beste «dealene» som er mulig. Smarte innkjøp er vårt stikkord.

FINANS (lønn og regnskap)
Vi håndterer alle finansielle oppgaver og jobber tett med andre avdelinger for å skape vekst. Kontroll og lønnsomhet er vårt stikkord.

LOGISTIKK
Vi tar imot varene, pakker opp og sørger for at dette går så enkelt som mulig. Flyt er vårt stikkord.

KJEDEDRIFT Vi er lidenskapelig opptatt av detaljsalg og kunder. Vi har over 216 butikker over den ganske land, både egeneide og franchise. Butikkene våre er delt inn i distrikter og hvert distrikt har sin distriktssjef. Fornøyde kunder er vårt stikkord.

TILBAKE