«Det er kundene som sørger for at ingen dag er lik en annen»
Lisbeth Laabak – butikkselger hos Europris Fredrikstad
Lisbeth startet i butikken vår i Dikeveien i 2004, på den tiden som Europris Fredrikstad var en Pluss-butikk. Lisbeth var det første året innleid via Adecco, før hun fikk fast stilling som butikkselger.
Det beste med jobben synes Lisbeth er kundene. De blide, de krevende, de stressede, de som ønsker å slå av en liten prat – ja alle sammen! «Det er de som sørger for at ingen dag er lik en annen». Det aller beste er når man har bidratt til at en kunde som ikke smilte på vei inn i butikken, smiler på vei ut igjen etter en god handel. Det handler om å gi det lille ekstra, eller som Lisbeth kaller det: «kosedrøppa». Det som kunden ikke forventer. Overhører hun en kunde som står i kassa og f.eks. har glemt en vare, kommer hun raskt til unnsetning. «Da gjelder det ikke bare å spørre kunden om de ønsker at du skal hente varen til de, men kanskje også spørre de om hvor mange de ønsker at du skal hente».
Det som Lisbeth vil trekke frem som en stolt Europriser er arbeidskollegene hennes og produktene som gir kundene våre «Mer til overs».
Lisbeth kan fortelle deg som vurderer å søke en stilling i en av våre butikker at du må forvente deg at ting går i et hurtig tempo. Selv om ingen dag er lik en annen, er det en ting som du kan være sikker på hver eneste dag du kommer på jobb. Det er alltid noe å gjøre!