Reklamasjonsrett & garanti

Reklamasjonsrett
Alle produkter du som privatkunde kjøper hos oss er dekket av Forbrukerkjøpsloven. Denne gir deg rett til å reklamere på et produkt i inntil 2 år etter kjøpsdato, hvis ikke annet er angitt. Normal/ forventet slitasje, unormalt høy slitasje eller feil bruk gir ikke rett til reklamasjon. I enkelte tilfeller trenger våre medarbeidere å kontrollere produktet før de kan ta stilling til om det er dekket av reklamasjonsretten. En slik kontroll kan ta fra 1 til 7 dager avhengig av produktet. Husk at det er et krav til kjøpsbevis ved reklamasjon.

Garanti
Enkelte produkter som selges av Europris er levert med en garanti fra produsenten. Dersom produktet er levert med garanti medfulgte det ett garantibevis sammen med varen. På dette garantibeviset finner du informasjon om hva garantien dekker, samt hvordan du kan påberope deg produktgarantien.

OFTE STILTE SPØRSMÅL - i denne sammenheng. 

Hvordan reklamerer jeg på en vare?
Dra til ditt nærmeste varehus og ta med deg varen og kjøpsbeviset. Om det dreier seg om større produkter, kontakt varehuset først via telefon.

Jeg skal reklamere på en vare, får jeg ny vare med en gang?
De aller fleste reklamasjoner løses direkte i varehuset, men enkelte ganger trenger vi å kontrollere varen før vi kan ta stilling til reklamasjonen. Du vil da får svar på din reklamasjonssak innen 7 virkedager.

Jeg har ikke kvittering, hva gjør jeg da?
Dersom du har betalt med kort kan du hente ut en bankutskrift og medbringe denne til varehuset. Vi kan da gjøre et forsøk på å søke opp kvitteringen din i vårt system.

Jeg ønsker å kjøpe en reservedel, hva gjør jeg da?
Dra til ditt nærmeste varehus og forklar hva du er på jakt etter. De vil da kunne undersøke om vi kan skaffe reservedelen som du ønsker og anskaffelsesprisen på denne.