Spørsmål og svar
Kjære kunde. På denne siden har vi samlet – og svart på – alle de vanligste spørsmålene kunden vår lurer på. Er det noe du ikke finner et tilfredsstillende svar på, er du selvsagt hjertelig velkommen til å kontakte oss, så skal vi forsøke å finne ut av det. Vi svarer deg så raskt vi kan innen 2 arbeidsdager.

Ofte stilte spørsmål

Hvor finner jeg åpningstider?

Her finner du informasjon om alle våre butikker. Dersom du er på Facebook, finner du også link til lokal Facebook side her. 

Hvor er min nærmeste Europris-butikk?

Du finner dine nærmeste Europris-butikker her.

Hva er Klikk & Hent?

Med Klikk og Hent-funksjonen kan du handle når som helst på døgnet. I all enkelhet går det ut på at du bestiller/reserverer varen på nett, henter og betaler i butikk. Mer om klikk og hent her.

Har dere hjemlevering?
Nei, dessverre, vi har ikke hjemlevering.
Hva er Huskeliste?

Huskelisten er et praktisk verktøy på nettsidene våre som hjelper deg å holde oversikt over varene du ønsker å handle. Huskelisten kan skrives ut eller deles på mail. Du må logge inn for å benytte funksjonen.

Lurer du på lagersaldo på et produkt?

Ta kontakt med din lokale butikk her.

Jeg har ikke kvittering, hva gjør jeg da?
Har du betalt med kort kan du ta med en utskrift av transaksjonen til butikken.
Jeg ønsker å kjøpe en reservedel, hva gjør jeg da?
Dra til ditt nærmeste butikk og forklar hva du er på jakt etter. De vil da kunne undersøke om vi kan skaffe reservedelen som du ønsker og anskaffelsesprisen på denne.
Hvor kaster jeg elektriske produkter?
EE-avfall skal ikke kastes i naturen eller som husholdningsavfall. EE-avfall er alle produkter som bruker eller leder strøm – enten det er fra strømnettet eller batteri. Ved import av elektriske produkter betaler Europris ett miljøgebyr som gjør at det er gratis for deg som kunde å levere inn EE-avfall, av samme type som vi selger, ved alle våre butikker.
Hva skal gjøres med brukte sparepærer og lysstoffrør?
Disse pærene inneholder et komplekst elektronisk system og kan ikke blandes med vanlig husholdningsavfall. De må derfor leveres til resirkulering. De er lette å gjenkjenne da de alltid bærer en logo som viser en søppeldunk med et kryss over. Her er sorteringsanbefalinger for disse pærene: Brukte sparepærer og lysstoffrør skal destrueres forsvarlig. Butikker som selger elektriske produkter har plikt til å ta imot brukte pærer og rør. Alternativt kan de leveres til miljøstasjoner og andre oppsamlingssteder for spesialavfall. Det er viktig å levere pærer og lysstoffrør i hel stand (uknust). Den miljømessige fordelen ved oppsamling av pærene oppnår full effekt hvis lysstoffrør og pærer ikke er knuste. Hvis de knuses vil kvikksølvet bli spredt og hindre resirkulering. Kast lysstoffrør og sparepærer i beholdere som er reservert for disse produktene.
Jeg mangler bruksanvisning, hva gjør jeg?

Ta kontakt via vårt kontaktskjema her, så sender vi deg bruksanvisning via e-post.

Hva skal gjøres med ødelagte sparepærer og lysstoffrør?
Disse pærene/rørene inneholder kvikksølv, som ikke er tilfelle for diode pærer (LED) og de fleste andre typer pærer som brukes i hjemmet. Når de er intakte (ikke ødelagt) eller i bruk, avgir sparepærer/lysstoffrør ikke kvikksølv.
Hvis du knuser en sparepære/lysstoffrør råder vi deg til:
  • Åpne vinduer for utlufting, og lukk dørene for å unngå at dampen sprer seg til andre rom. Forlat rommet mens det luftes ut.
  • Ikke bruk støvsuger eller kost når du fjerner glassbitene – dette får kvikksølvet til å spres i rommet. Bruk gummihansker for å plukke opp restene. Tørk opp området med en fuktig klut.
  • Legg de knuste bitene i en glassbeholder (for eksempel syltetøyglass) og lukk den igjen. Den lukkede glassbeholderen legges i en plastpose som lukkes og avleveres snarest til den lokale miljøstasjonen.
Bidrar dere med støtte til organisasjoner?
Europris inngår hvert år faste sponsor- og støtteavtaler. I 2017 støtter vi Kirkens Bymisjon i tillegg til de mange lokale aktivitetene og organisasjonene som fastsettes av den enkelte butikk.
Hvordan søke jobb i Europris?

Vi legger ut ledige stillinger på LinkedIn og på våre nettsider europris.no. På europris.no kan du også registrere deg for å motta varsel hver gang nye stillinger legges ut.

Klikk & Hent

Når kan jeg hente varen min?
Når varen er klar for henting i butikken, vil du motta en bekreftelse fra oss på SMS og E-post.
Kan jeg svare på SMS-meldingen?
Det er dessverre ikke mulig. Bruk telefonnummeret til kundesenteret som blir oppgitt i meldingen for å henvende deg til oss.
Hva må jeg ha med når jeg henter varen?
Butikkpersonalet trenger ditt navn, eller ordrenummeret du fikk sammen med ordrebekreftelsen når du bestilte.
Hvor lang tid har jeg på å hente varen?
Du vil motta en SMS og E-post når varen er klar til henting, og varen holdes av i maks 5 dager etter dette. Ønsker du å holde av varen lenger, kan du kontakte butikken og høre om dette er mulig.
Hvor i butikken kan jeg hente varene?
Henvend deg i kassen eller ta kontakt med betjeningen i butikk for hjelp.
Koster det ekstra å bestille en vare på Klikk & Hent?
Tjenesten er helt gratis. Du betaler kun for varen du velger å kjøpe.
Hvilke varer kan bestilles på Klikk & Hent?
Alle varer som merket med «Klikk & Hent» på Europris.no kan reserveres og skal være tilgjengelige for alle butikkene. Hvis de ikke har varen på lager, vil den bli bestilt fra vårt hovedlager. Det vil da ta noe lenger tid før varen blir klart til å hentes . Det er derfor viktig at du venter på SMS fra butikken før du kan være sikker på at varen holdes av til deg.
Må jeg gi beskjed hvis jeg ikke kan eller ønsker å hente varen likevel?
Ja. Hvis du av ulike grunner ikke lenger ønsker varen, vennligst gi beskjed til vårt kundesenter om dette.
Kan noen andre hente varen?
Ja, men av praktiske hensyn bør vedkommende som henter varen ha SMS meldingen.
Kan jeg dra til butikken før jeg mottar SMS og E-post på at varen er klar?
Du er velkommen til våre butikker når som helst, men varen vil kanskje ikke være klar når du kommer. Henvend deg i kassen for hjelp.
Hvor kan jeg få ytterligere hjelp?

Vårt kundesenter hjelper deg gjerne med det du måtte lure på. Send inn din henvendelse her.

MER-kundefordeler

Hvordan blir jeg MER-kunde?

Du kan bli MER-kunde ved å klikke her og registrere deg. Dersom du er i en av våre butikker kan du enkelt registrere deg i kassen også. 

Hvilke fordeler får jeg som MER-kunde hos Europris?
  • Du vil motta nyhetsbrev med kundeavis, tilbud og kupp FØR alle andre.
  • Du vil få helt unike Klikk & Hent tilbud med egen rabattkode i nyhetsbrevet
  • Om du ønsker, vil du motta tips, råd og inspirasjon om flere av våre produktgrupper
  • Du kan lage din egen handleliste
  • Du vil bli invitert til spennende konkurranser 
Når får jeg tilsendt gavekort på kr 50,- ?
Når du har registrert deg vil du få tilsendt en velkomstmail som inneholder et gavekort på kr 50,-. Denne kan du bruke i hvilken som helst Europrisbutikk, ved kjøp over kr 300,-. Gyldighetsdato står i e-posten. Du kan vise e-posten i kassen for scanning av koden, eller printe ut e-posten og ha med deg i butikken.
Jeg har mottatt en mail med verdikupong, men QR-kode synes ikke. Hva gjør jeg?
Dersom du har mottatt e-post med verdikupong hvor selve QR-koden ikke synes, gjør du følgende: Videresend e-posten til deg selv. Da vil du se QR-kode umiddelbart. Dette er bare en midlertidig løsning, da vi jobber med å rette opp feilen. Print ut eller åpne mail på mobilen din - og de i kassen kan scanne den.
Hvordan oppdaterer jeg mine opplysninger som MER-kunde?
Klikk her (logg inn) for å logge inn. Trykk deretter på «endre» knappen og gjør dine endringer. Husk å lagre
Hvor ofte sender Europris ut tilbud og nyhetsbrev på e-post til MER-kunder?
MER-nyhetsbrevet sender vi ut to ganger i uken, på søndag og torsdag. Vi sender deg et nyhetsbrev på søndager, slik at du får vite om ukens tilbud og KUPP før alle andre, og kan planlegge ukens innkjøp hos Europris. På torsdag sender vi deg et nyhetsbrev med informasjon om helgens kupp og tips til helgehandelen. Dersom du ønsker kan du også abonnere på egne nyhetsbrev som gir deg gode råd og inspirasjon om utvalgte produktområdet hos Europris. Dette velger du enkelt på "mine sider" og gjelder for deg som er interessert i hund, interiør & trender, garn eller er student. Et slikt nyhetsbrev vil du motta en gang i måneden.
Samler jeg opp bonus eller poeng som MER-kunde?
Europris har valgt å lansere et fordelsprogram uten oppsamling av poeng eller bonus. Vi tror du setter pris på å få informasjon om gode tilbud og kupp i god tid før alle andre. Samtidig vil våre MER-kunder få helt unike Klikk & Hent tilbud regelmessig i MER-nyhetsbrevet, med rabatter du ikke kan oppnå ellers!
Har du et spørsmål du ikke finner svaret på?
Ta kontakt via vårt kontaktskjema som du finner når du trykker på "KONTAKT OSS" knappen nederst på siden. Ønsker du å lese vilkårene for MER-kunder, finner du de her.

Kjøp nå - betal senere

Hvem kan betale med faktura fra Arvato?
Du må være 18 år, ha norsk personnummer og en folkeregistrert adresse i Norge. Adressen kan ikke være en postboksadresse. Ved å velge faktura samtykker du i at Arvato Finance AS innhenter kredittopplysninger om deg. Mulighet for betaling med faktura er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Dersom faktura misligholdes samtykker du i at kredittopplysningene overføres til Gothia AS. arvato Finance AS har rett til å overdra og/eller pantsette gjelden.
Hvorfor kredittsjekker dere meg?
Dessverre er det noen som misbruker muligheten til å kjøpe på kreditt og som ikke har til hensikt å betale for mottatt vare. En kredittsjekk avdekker din kredittverdighet samt eventuelle registrerte betalingsanmerkninger.
Hva koster det å betale med faktura?
Det påløper ingen ekstra kostnader ved betaling med faktura.
Hva skjer ved forsinket betaling?
Ved forsinket betaling vil det påløpe en påminnelsesavgift i henhold til de til enhver tid gjeldene lover og forskrifter. I tillegg vil det bli beregnet renter etter lov om renter ved forsinket betaling.
Hvordan kommuniserer dere med meg?
Vi vil sende faktura og informasjon til deg via e-post til den epost adressen du har oppgitt i din kontakt med Arvato. Du er selv ansvarlig for at du til enhver tid har en gyldig e-post adresse Arvato kan nå deg på. Arvato forbeholder seg alltid retten til å kunne sende informasjon til din folkeregistrerte adresse.
Hva vil det si å ha konto hos dere?
Med konto kan du velge å samle alle dine kjøp på èn månedsfaktura. Minste beløp å betale vil fremkomme på månedsfakturaen.
Hva er delbetaling?
Med delbetaling kan du dele opp beløpet i et bestemt antall måneder. Du vil dermed kunne betale et fast beløp per måned frem til hele beløpet er nedbetalt.
Hvem kan få konto/delbetaling?
Du må være 18 år, ha norsk personnummer og en folkeregistrert adresse. Adressen kan ikke være en postboksadresse. Mulighet for konto/delbetaling er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Dersom vilkårene misligholdes samtykker du i at kredittopplysningene overføres til Gothia AS.
Hvordan starter jeg konto/delbetaling?
Klikk på linken i e-posten med fakturaen, eller gå inn på fakturainfo.no. Velg ønsket faktura, godta vilkårene og signer kredittavtalen med BankID. Når avtalen er signert vil du motta en månedsfaktura mellom den 20. og 25 påfølgende måned. Du kan når som helst betale hele din restsaldo uten at det påløper ytterligere kostnader.
Hva skjer ved uteblitt betaling?
Ved forsinket betaling vil det påløpe et purregebyr. Ved uteblitt betaling vil hele kravet bringes til forfall og din konto/delbetalingsavtale vil bli avviklet.
Hva koster det å ha konto hos dere?
Kostnadene for konto består av en månedsavgift på 45 kr og en årlig rente på p.t. 22 % av kredittbeløpet. Renten kapitaliseres hver måned.

Oppstartsavgift 0 NOK Månedsavgift 45 NOK Årlig rente 22 %

Eksempel: Om du handler for 5000 kr og deler opp betalingen på 12 mnd, kommer din effektive rente til å være 48,56%. Samlet kredittkostnad blir 1156 kr.

Kostnadene for delbetaling består av en oppstartsavgift, presisert i matrisen under, og en månedsavgift på 45 kr. For 12, 24 og 36 måneder tilkommer det en årlig rente på p.t. 9.95% av kredittbeløpet. Renten kapitaliseres hver måned.

Reklamasjon og garantier

Hva er forskjellen mellom reklamasjonsrett og garanti?

Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Reklamasjonsretten styres av forbrukerkjøpsloven og kan benyttes ved feil/mangler på produktet i kjøpstidspunktet eller feil som oppstår underveis. En garanti er tilknyttet produsenten av produktet eller butikken der produktet er kjøpt. Se våre garantier her.

Hva er reklamasjonsrett?
Alle produkter du som privatkunde kjøper hos oss er dekket av Forbrukerkjøpsloven. Denne gir deg rett til å reklamere på et produkt i inntil 2 år etter kjøpsdato, hvis ikke annet er angitt. Normal/ forventet slitasje, unormalt høy slitasje eller feil bruk gir ikke rett til reklamasjon. I enkelte tilfeller trenger våre medarbeidere å kontrollere produktet før de kan ta stilling til om det er dekket av reklamasjonsretten. En slik kontroll kan ta fra 1 til 7 dager avhengig av produktet. Husk at det er et krav til kjøpsbevis ved reklamasjon.
Hva er garanti?
Enkelte produkter som selges av Europris er levert med en garanti fra produsenten. Dersom produktet er levert med garanti medfulgte det ett garantibevis sammen med varen. På dette garantibeviset finner du informasjon om hva garantien dekker, samt hvordan du kan påberope deg produktgarantien.
Jeg skal reklamere på en vare, får jeg ny vare med en gang?
De aller fleste reklamasjoner løses direkte i butikken, men enkelte ganger trenger vi å kontrollere varen før vi kan ta stilling til reklamasjonen. Du vil da får svar på din reklamasjonssak innen 7 virkedager.
Hvordan reklamerer jeg på en vare?

Ta med deg varen du ønsker å reklamere på sammen med kjøpsbevis til din butikk. Er det større varer, setter vi pris på om du ringer butikken på forhånd. Finn din butikk her.

Jeg har kjøpt en vare med feil/mangler, hva gjør jeg?
Ta med varen og kjøpsbevis tilbake til din nærmeste butikk. Du får byttet til en ny vare eller butikken skaffer delen som mangler.

Europris Bedriftskunde

Hvordan bli bedriftskunde i Europris?

Det er enkelt å registrere seg og søke om å handle på faktura. Søk her eller ta kontakt med din butikk for mer informasjon!

Kan jeg handle på nett med levering til bedriften?

Vi har dessverre ingen sentrale systemer for bestilling og levering til din bedrift. Samtidig er det mange av våre butikker som tilbyr dette lokalt, så vi anbefaler deg å ta kontakt med din Europris butikk. Du finner din nærmeste butikk her. Husk også at din lokale Europris-butikk har lang åpningstid og alltid god kundeparkering, slik at handleturen blir rask, enkel og lønnsom.

Hvor ser jeg hvilket sortiment dere tilbyr bedrifter?

Som bedriftskunde kan du så klart kjøpe alle produktene vi har i butikk, og har du fått innvilget kreditt slipper de ansatte å legge ut når de handler. Europris har et stort utvalg av forbruksvarer til en av markedets laveste priser. Se et utvalg av våre produkter her.

Hvordan finner jeg sikkerhetsdatablad?

Sikkerhetsdatabladet finner du her.

Kontakt oss