Spørsmål og svar

    Reklamasjon og retur

    Hvordan reklamerer jeg?

    Om du ønsker å reklamere på et produkt kjøpt hos Europris, kan du ta med produktet og kjøpsbevis til din nærmeste Europris-butikk (finn din nærmeste butikk her)

    Dette gjelder også produkter som er kjøpt på europris.no. Om du ønsker å reklamere på et produkt kjøpt på europris.no og ikke kan eller ønsker å gjøre dette i en av våre butikker, kan du ta kontakt med vår kundeservice (klikk her) for videre håndtering. 

    Vi oppfordrer deg til å benytte våre butikker for reklamasjon og returer, selv ved netthandel, da dette er den absolutt raskeste veien til en løsning og eventuell refundering. Gjelder det produkter av større dimensjoner (for eksempel møbler), ber vi deg ta kontakt med butikken på forhånd.

    Jeg vil benytte angrerett. Hvordan gjør jeg det?

    Om du ønsker å angre på ditt nettkjøp, benytter du deg av angrerettskjema som fulgte med din bestilling (du kan laste ned et nytt her). Du har 14 dagers angrerett. Pakk ned din komplette bestilling og send denne inn til adressen på andrerettskjema. Du kan også levere i din nærmeste Europris-butikk (finn din nærmeste butikk her).

    Hva er reklamasjonsrett?

    Alle produkter du som privatkunde kjøper hos oss er dekket av forbrukerkjøpsloven. Denne gir deg rett til å reklamere på et produkt i to eller fem år etter kjøpsdato, avhengig av produkt. Normal/forventet slitasje, unormalt høy slitasje eller feil bruk gir ikke rett til reklamasjon. I enkelte tilfeller trenger våre medarbeidere å kontrollere produktet før de kan ta stilling til om det er dekket av reklamasjonsretten. En slik kontroll kan ta fra en til syv dager fra produktet er mottatt, avhengig av produktet.

    Husk at det er et krav til kjøpsbevis ved reklamasjon.

    Hva er forskjellen mellom reklamasjonsrett og garanti?

    Reklamasjonsretten styres av forbrukerkjøpsloven og gjelder ved feil/mangler på produktet ved kjøpstidspunktet eller feil/mangler som oppstår som en følge av dette i etterkant. En garanti er et løfte fra produktets produsent/importør/selger, som gir deg rettigheter utover forbrukerkjøpsloven.

    Hva er garanti?

    Enkelte produkter som selges av Europris er levert med en garanti fra produsenten. Dersom produktet er levert med garanti, medfulgte det også ett garantibevis sammen med varen. På dette garantibeviset finner du informasjon om hva garantien dekker, samt hvordan du kan påberope deg produktgarantien.

    Om jeg reklamerer, får jeg ny vare med en gang?

    Om du velger å rette ditt reklamasjonskrav via en av våre butikker, er sjansene store for at saken løses raskt. Men enkelte ganger trenger vi å kontrollere varen før vi kan ta stilling til reklamasjonen. Du vil få svar på din reklamasjonssak innen syv virkedager, fra produktet er mottatt, avhengig av produktet.

    Husk at det er et krav til kjøpsbevis ved reklamasjon.

    Må jeg betale returfrakt?

    Om du ønsker å benytte angreretten eller returnere hele/deler av din ordre, må du selv dekke fraktkostnadene. Se til at pakkens innehold er forsvarlig pakket. Europris anbefaler fraktalternativer med sporing for retursendinger. Returer må ikke sendes via postoppkrav, da denne vil automatisk bli returnert til deg. Returskjema finner du her.

    Ved godkjente reklamasjonskrav vil Europris dekke retur.

    Jeg har returnert en vare. Når får jeg tilbake pengene mine?

    Om du returnerer via post, vil vi refundere kjøpet etter pakken er mottatt og kontrollert, senest 14 dager etter mottatt retur. Om du returnerer ditt nettkjøp via en av våre butikker, vil kjøpet refunderes via kassen (med forbehold om beholdning i kassen hvis du ønsker kontanter) umiddelbart.

    Kan jeg returnere en nettordre til en av deres butikker?

    Absolutt! Alle nettkjøp kan returneres i våre Europris-butikker, og har ofte raskere behandlingstid enn returer via post.

    Kan jeg returnere en vare kjøpt i butikk til deres sentrallager?

    Nei, returer må sendes til adressen oppført på returskjemaet (returskjema finner du her) eller i din nærmeste Europris-butikk (finn din nærmeste butikk her).

    Kan jeg reklamere på en vare fra nettbutikken i deres butikker?

    Absolutt! Alle nettkjøp kan reklameres i våre Europris-butikker, og har som regel en mye raskere behandlingstid enn reklamasjoner via post.

    Ordre

    Hvordan kansellerer jeg min ordre?

    Din ordre kan kanselleres ved å kontakte vår kundeservice (klikk her). Ordrer kan kun kanselleres dersom de har status som mottatt under «Mine kjøp» på «Mine sider» på europris.no.

    Kan jeg endre min ordre?

    Om du ønsker å endre din ordre, må du ta kontakt med vår kundeservice (klikk her). Ordrer kan kun endres dersom de har status som mottatt under «Mine kjøp» på «Mine sider» på europris.no.

    Kan jeg slå sammen to nylige ordrer?

    Nei, det er dessverre ikke mulig å slå sammen ordrer.

    Når blir bestillingen min sendt?

    Din bestilling skal være behandlet, sendt og levert til ditt fraktalternativ i løpet av 3-5 arbeidsdager. Om din bestilling ikke har blitt mottatt etter 3-5 arbeidsdager, ta kontakt med vår kundeservice (klikk her).

    Produkt

    Har dere varen jeg ser etter på lager i butikk?

    Du kan enkelt se om din Europris-butikk har en vare på lager ved å gå til produktets side på europris.no og velge Europris-butikken fra menyen i boksen «Lagerstatus i butikk». Du kan også kontakte din butikk direkte via telefon eller e-post. Klikk her for å finne kontaktinfo for din butikk.

    Har dere varen jeg ser etter på lager i nettbutikken?

    Alle produkter, som er tilgjengelig for netthandel, har egen lagerstatus i boksen «Hjemlevering» som informerer deg om produktet er på lager eller ikke.

    Hva gjør jeg hvis en vare jeg vil bestille ikke er på lager?

    Om et produkt du ønsker å bestille ikke er på lager, kan det hende produktet er utilgjengelig for netthandel eller er midlertidig utsolgt/ikke på lager. I slike tilfeller kan du sjekke tilbake senere for å se om lagerstatus har endret seg. Er produktet du ønsker å kjøpe en del av en kampanje, kan det hende at produktet er utsolgt i en lengre periode.

    Jeg mangler bruksanvisning. Hva gjør jeg?

    Om produktet du har kjøpt mangler bruks-/monteringsanvisning, kan du sjekke produktets side på europris.no for eventuelle nedlastbare dokumenter. Om siden ikke inneholder dette, tar du kontakt med vår kundeservice (klikk her). Dokumentene sendes da via e-post.

    Faktura

    Hvem kan betale med faktura fra Arvato?

    Du må være 18 år, ha norsk personnummer og en folkeregistrert adresse i Norge. Adressen kan ikke være en postboksadresse. Ved å velge faktura samtykker du i at Arvato Finance AS innhenter kredittopplysninger om deg. Mulighet for betaling med faktura er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Dersom faktura misligholdes samtykker du i at kredittopplysningene overføres til Gothia AS. arvato Finance AS har rett til å overdra og/eller pantsette gjelden.

    Hvordan behandler Arvato mine personopplysninger?

    Personopplysninger  Ved Arvato Finance AS sin behandling av personopplysninger ved bruk av faktura vil Arvato Finance AS være behandlingsansvarlig. Personopplysningene behandles blant annet for å oppfylle avtale, og å gjennomføre identifikasjonskontroll og kredittsjekk via eksterne og interne databaser. For mer detaljert informasjon om Arvato Finance AS behandling av personopplysninger og dine rettigheter, se https://www.arvato.com/no-no/om-arvato/privacy-policy.html

    Cookies/informasjonskapsler  Arvato Finance AS benytter seg av cookies. Cookies er små filer som lagres midlertidig på din harddisk. De benyttes kun til å innhente informasjon om din bruk av nettsiden. Dette gjør det mulig å gjenkjenne din datamaskin automatisk neste gang du besøker nettsiden. Cookies inneholder imidlertid ingen personopplysninger, slik at ditt personvern er ivaretatt. Avhengig av dine innstillinger, kan din nettleser automatisk aksepterer cookies. Du kan imidlertid, når som helst, endre din nettlesers innstillinger og benytte nettsiden uten cookies. Brukervennligheten kan i så fall bli noe begrenset. 

    Hvorfor kredittsjekker dere meg?

    Dessverre er det noen som misbruker muligheten til å kjøpe på kreditt og som ikke har til hensikt å betale for mottatt vare. En kredittsjekk avdekker din kredittverdighet samt eventuelle registrerte betalingsanmerkninger.

    Hva koster det å betale med faktura?

    Det påløper ingen ekstra kostnader ved betaling med faktura.

    Hva skjer ved forsinket betaling?

    Ved forsinket betaling vil det påløpe en påminnelsesavgift i henhold til de til enhver tid gjeldene lover og forskrifter. I tillegg vil det bli beregnet renter etter lov om renter ved forsinket betaling.

    Hvordan kommuniserer dere med meg?

    Vi vil sende faktura og informasjon til deg via e-post til den epost adressen du har oppgitt i din kontakt med Arvato. Du er selv ansvarlig for at du til enhver tid har en gyldig e-post adresse Arvato kan nå deg på. Arvato forbeholder seg alltid retten til å kunne sende informasjon til din folkeregistrerte adresse.

    Hva vil det si å ha konto hos dere?

    Med konto kan du velge å samle alle dine kjøp på èn månedsfaktura. Minste beløp å betale vil fremkomme på månedsfakturaen.

    Hva er delbetaling?

    Med delbetaling kan du dele opp beløpet i et bestemt antall måneder. Du vil dermed kunne betale et fast beløp per måned frem til hele beløpet er nedbetalt.

    Hvem kan få konto/delbetaling?

    Du må være 18 år, ha norsk personnummer og en folkeregistrert adresse. Adressen kan ikke være en postboksadresse. Mulighet for konto/delbetaling er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Dersom vilkårene misligholdes samtykker du i at kredittopplysningene overføres til Gothia AS.

    Hvordan starter jeg konto/delbetaling?

    Klikk på linken i e-posten med fakturaen, eller gå inn på fakturainfo.no. Velg ønsket faktura, godta vilkårene og signer kredittavtalen med BankID. Når avtalen er signert vil du motta en månedsfaktura mellom den 20. og 25 påfølgende måned. Du kan når som helst betale hele din restsaldo uten at det påløper ytterligere kostnader.

    Hva skjer ved uteblitt betaling?

    Ved forsinket betaling vil det påløpe et purregebyr. Ved uteblitt betaling vil hele kravet bringes til forfall og din konto/delbetalingsavtale vil bli avviklet.

    Hva koster det å ha konto hos dere?

    Kostnadene for konto består av en månedsavgift på 45 kr og en årlig rente på p.t. 22 % av kredittbeløpet. Renten kapitaliseres hver måned.

    Oppstartsavgift 0 NOK Månedsavgift 45 NOK Årlig rente 22 %

    Eksempel: Om du handler for 5000 kr og deler opp betalingen på 12 mnd, kommer din effektive rente til å være 48,56%. Samlet kredittkostnad blir 1156 kr.

    Kostnadene for delbetaling består av en oppstartsavgift, presisert i matrisen under, og en månedsavgift på 45 kr. For 12, 24 og 36 måneder tilkommer det en årlig rente på p.t. 9.95% av kredittbeløpet. Renten kapitaliseres hver måned.

    Konto og kundefordeler

    Hvilke garantier har dere?

    Enkelte produkter som selges av Europris er levert med en garanti fra produsenten. Dersom produktet er levert med garanti, medfulgte det også ett garantibevis sammen med varen. På dette garantibeviset finner du informasjon om hva garantien dekker, samt hvordan du kan påberope deg produktgarantien.

    Europris har en rekke garantier som skal sikre at du som kunde er fornøyd med våre produkter. Se alle våre garantier her.

    Hvordan blir jeg kundeklubbmedlem?

    Du blir medlem i vår kundeklubb MER ved å registrere deg som bruker på europris.no. Klikk her for å registrere deg. Du kan også registrere deg via kassen i alle våre Europris-butikker.

    Hvilke fordeler får jeg som MER-kunde hos Europris?

    • Du vil motta nyhetsbrev med kundeavis, tilbud og kupp FØR alle andre.
    • Du vil få helt unike Klikk & Hent tilbud med egen rabattkode i nyhetsbrevet
    • Om du ønsker, vil du motta tips, råd og inspirasjon om flere av våre produktgrupper
    • Du kan lage din egen handleliste
    • Du vil bli invitert til spennende konkurranser

     

    Når får jeg tilsendt gavekort på kr 100,-?

    Når du har registrert deg vil du få tilsendt en velkomstmail som inneholder et gavekort på kr 100,-. Denne kan du bruke i hvilken som helst Europrisbutikk, ved kjøp over kr 500,-. Gyldighetsdato står i e-posten. Du kan vise e-posten i kassen for scanning av koden, eller printe ut e-posten og ha med deg i butikken.

    Jeg har mottatt en mail med verdikupong, men QR-kode synes ikke. Hva gjør jeg?

    Dersom du har mottatt e-post med verdikupong hvor selve QR-koden ikke synes, gjør du følgende: Videresend e-posten til deg selv. Da vil du se QR-kode umiddelbart. Dette er bare en midlertidig løsning, da vi jobber med å rette opp feilen. Print ut eller åpne mail på mobilen din - og de i kassen kan scanne den.

    Hvordan oppdaterer jeg mine opplysninger som MER-kunde?

    Logg deg inn på europris.no (klikk her), gå til «Mine Sider» og klikk på «Se/rediger min kontaktinformasjon» for å redigere/endre dine personlige opplysninger.

    Hvor ofte sender Europris ut tilbud og nyhetsbrev til sine MER-kunder?

    Nyhetsbrev blir sendt ut to ganger i uken, på torsdag og søndag. Søndagsbrevet informerer om den kommende ukens tilbud og kupp (før alle andre). På torsdag sender vi ut et brev med informasjon om helgens tilbud og tips til helgehandelen.

    I tillegg kan du selv bestemme om du ønsker ekstra nyhetsbrev i måneden som gir deg gode råd, tilbud og inspirasjon om utvalgte produktgrupper. Dette velger du enkelt via «Mine sider» og gjelder i dag for deg som er interessert i hund, interiør og trender, garn eller stundetlivet.

    Samler jeg opp bonus eller poeng som MER-kunde?

    Europris har valgt å lansere et fordelsprogram uten oppsamling av poeng eller bonus. Vi tror du setter pris på å få informasjon om gode tilbud og kupp i god tid før alle andre. Samtidig vil våre MER-kunder få helt unike Klikk & Hent tilbud regelmessig i MER-nyhetsbrevet, med rabatter du ikke kan oppnå ellers!

    Trenger jeg et medlemskort?

    Vår kundeklubb har ingen medlemskort. Det eneste du trenger er mobilnummeret du registrerte deg med.

    Hvordan melder jeg meg av kommunikasjon fra dere?

    Logg deg inn på europris.no og gå til «Mine sider». Her finner du muligheten til å fjerne markeringene som bekrefter at du ønsker å motta nyhetsbrev og tilbud fra oss.

    Hva er medlemsnummeret mitt?

    Medlemsnummeret ditt er ganske enkelt mobilnummeret ditt, som du registrerte deg i kundeklubben med.

    Må jeg registrere meg for å handle i nettbutikken?

    For å handle via europris.no i dag, må du være registrert. Både via nettkjøp og Klikk & Hent.

    Kan jeg registrere meg med et utenlandsk mobilnummer?

    Vi godtar dessverre ikke registreringer på europris.no med utenlandske mobilnummer på nåværende tidspunkt.

    Jeg har glemt passordet mitt!

    Om du ikke husker ditt passord, trykker du på lenken «Glemt passord?» (eller klikk her) under skjema hvor du logger inn. Fyll deretter inn ditt mobilnummer i skjema som dukker opp. Du vil motta en tekstmelding og en e-post med lenke for å tilbakestille passordet ditt.

    Frakt og levering

    Hvordan sporer jeg pakken min?

    Du finner muligheten til å spore pakken din flere steder etter du har bestilt via europris.no. Du kan logge inn og gå til «Mine Sider» og videre til «Bestillinger og kjøp». Her finner du alle dine bestillinger og sporingsnummer finner du sammen med kvitteringen din.

    I tillegg vil du motta en e-post fra Europris når bestillingen din er sendt. Denne e-posten inneholder også sporingsnummer for din bestilling.

    Bestillinger/reservasjoner via Klikk & Hent kan på nåværende tidspunkt ikke spores. Ta kontakt med kundeservice (klikk her) om du har spørsmål.

    Jeg bestilte hjemlevering. Hvordan avtaler jeg levering?

    Ta kontakt med transportøren du har fått sporingsnummer fra (Bring eller Postnord), og oppgi sporingsnummer for å avtale levering.

    Når kan jeg hente varen min?

    Du vil motta en e-post og/eller SMS fra den ansvarlige aktøren som frakter din bestilling når bestillingen er klar for henting. Reservasjoner via Klikk & Hent, som er klare for henting, blir informert via SMS/e-post fra butikken som reservasjonen skal hentes hos.

    Hva må jeg ha med når jeg skal hente min Klikk & Hent-ordre?

    Så snart du mottar SMS fra butikken du har reservert din bestilling fra, trenger du kun ditt navn, ditt mobilnummer (som du bestilte med) eller ditt ordrenummer. Ta kontakt med butikkpersonalet i kassen når du skal hente din Klikk & Hent-ordre.

    Hvor lang tid har jeg på å hente min Klikk & Hent-ordre?

    Etter mottatt SMS og/eller e-post om at din ordre er klar for henting, vil bestillingen automatisk holdes av i fem dager. Om det er behov for butikken å holde av din ordre lengre enn dette, kan du kontakte butikken (finn din butikk her) og undersøke om dette mulig.

    Hvor i butikken skal jeg hente varen?

    Ta kontakt med butikkpersonalet i butikken eller i kassen for å hente din Klikk & Hent-ordre.

    Koster det ekstra å bestille varen på Klikk & Hent?

    Nei, Klikk & Hent har ingen gebyrer og er helt gratis. Du betaler kun for varen du har reservert/bestilt.

    Må jeg si ifra hvis jeg ikke lengre vil ha/ønsker varen jeg har bestilt?

    Ja, om det skulle være aktuelt å avbestille/kansellere en Klikk & Hent-ordre, tar du kontakt med vår kundeservice (klikk her).

    Kan noen andre hente Klikk & Hent-ordren min?

    Ja, men av praktiske hensyn bør personen som henter ordren din ha SMS-meldingen du har mottatt om at Klikk & Hent-ordren din er klar for henting.

    Hva er fraktfri grense?

    Vi har ingen fast fraktfri grense på bestillinger via europris.no.

    Produktet mitt er ødelagt under transport. Hva gjør jeg?

    Om pakken/produktet er synlig ødelagt ved levering, gjør du en umiddelbar notering av dette ved utleveringsstedet eller på sjåførens håndterminal/fraktbrev (sistnevnte ved hjemlevering). Deretter tar du kontakt med vår kundeservice (klikk her) for videre håndtering av saken. I de fleste tilfeller vil det være behov for bilder av eventuell ødelagt emballasje og/eller produktet, og inntil saken er avklart bes du om å oppbevare både emballasje og produkt.

    Det mangler en vare/feil vare i min levering. Hva gjør jeg?

    Om det mangler en vare, eller det er sendt feil vare, i din bestilling, tar du kontakt med vår kundeservice (klikk her).

    Jeg bestilte flere vare, men kun mottatt noen av de. Får jeg resten?

    Om det mangler en eller flere varer i din bestilling ved mottak, kan det være at bestillingen din er delt opp i flere sendinger. Det kan dermed være mulig at bestillingen din kommer med noe tidsmellomrom. Om du er usikker på om bestillingen er delt opp og/eller lurer på når de resterende varene kommer, sjekk ordrens status på «Mine Sider» på europris.no. Ta kontakt med vår kundeservice (klikk her), om ordrestatus på «Mine Sider» ikke er oppdatert.

    Leverer dere utenfor Norge?

    Nei, vi leverer ikke til adressen utenfor Norge.

    Kan jeg hente min ordre rett fra deres sentrallager?

    Nei, vi tilbyr dessverre ikke pick-up-point ved vårt sentrallager.

    Hvordan blir varene levert?

    Dine bestillinger blir levert etter ønskede fraktalternativer, via våre transportsamarbeidspartnere Bring og PostNord.

    Kan jeg bestille på nett og hente i en butikk?

    Nei, dette fraktalternativet tilbyr vi for tiden ikke. Om du ønsker å hente en vare i butikk, kan du reservere varen på Klikk & Hent – om varen er tilgjengelig for dette.

    Hva skjer om jeg ikke henter min ordre på postkontoret?

    Bestillinger som ikke hentes hos valgt utleveringssted innen gitt frist vil returneres til oss. Europris forbeholder seg rett til å belaste kunde for eventuelle retur- og ekspedisjonskostnader.

    Gavekort

    Jeg har mistet mitt gavekort. Hva gjør jeg?

    Beklager, men tapt gavekort kan dessverre ikke erstattes.

    Gavekortet er utløpt. Kan dere utvide fristen?

    Et gavekort kan utvides til å vare i totalt 15 måneder. Etter den tid er det dessverre utgått og vil ikke lengre virke.

    Kan jeg handle på gavekort i nettbutikken?

    Nei, det er dessverre ikke mulig å bruke gavekort kjøpt i butikk i vår nettbutikk i dag.

    Kan jeg returnere gavekort og få pengene igjen?

    Det går dessverre ikke å returnere gavekort og få pengene igjen.

    Hvor sjekker jeg gavekortsaldo?

    Gavekortsaldo kan kun sjekkes i kassen i våre butikker.

    Diverse

    Hvor finner jeg reservedeler?

    Ta kontakt med vår kundeservice (klikk her) om du ser etter reservedeler. Du kan også ta direkte kontakt med din nærmeste butikk (finn din butikk her). Du vil deretter få beskjed om reservedelen er tilgjengelig og en eventuell anskaffelsespris på denne.

    Kan dere sponse meg?

    Vi får ukentlig henvendelser fra idrettslag, foreninger, arrangementer m.fl. vedrørende sponsing og annen deltagelse. Vi har derfor valgt å gi en årlig sum til noen utvalgte som;

    Kirkens Bymisjon, samt våre "lokale" klubber som Fredrikstad Fotballklubb, Stjernen og Fredrikstad Ballklubb (ryggreklame som eksponeres over hele landet). Utover dette er vår policy at det kun kan søkes om mindre engangsbeløp/støtte der hvor våre egne ansatte selv er involvert, være seg idrettslag, foreninger eller andre arrangementer. Med mer enn 250 butikker over hele landet er det vår prioritet å markedsføre nasjonalt. Lokale markedstiltak må hver butikk vurdere kost/nytte av med hensyn til et mulig engasjement.

    Bidrar dere med støtte til organisasjoner?

    Europris inngår hvert år faste sponsor- og støtteavtaler. I 2017 støttet vi Kirkens Bymisjon, i tillegg til de mange lokale aktivitetene og organisasjonene som fastsettes av den enkelte butikk.

    Hvor kaster jeg elektriske produkter?

    EE-avfall skal ikke kastes i naturen eller som husholdningsavfall. EE-avfall er alle produkter som bruker eller leder strøm – enten det er fra strømnettet eller batteri. Ved import av elektriske produkter betaler Europris ett miljøgebyr som gjør at det er gratis for deg som kunde å levere inn EE-avfall, av samme type som vi selger, ved alle våre butikker.

    Hva skal gjøres med brukte sparepærer og lysstoffrør?

    Disse pærene inneholder et komplekst elektronisk system og kan ikke blandes med vanlig husholdningsavfall. De må derfor leveres til resirkulering. De er lette å gjenkjenne da de alltid bærer en logo som viser en søppeldunk med et kryss over. Her er sorteringsanbefalinger for disse pærene: Brukte sparepærer og lysstoffrør skal destrueres forsvarlig. Butikker som selger elektriske produkter har plikt til å ta imot brukte pærer og rør. Alternativt kan de leveres til miljøstasjoner og andre oppsamlingssteder for spesialavfall. Det er viktig å levere pærer og lysstoffrør i hel stand (uknust). Den miljømessige fordelen ved oppsamling av pærene oppnår full effekt hvis lysstoffrør og pærer ikke er knuste. Hvis de knuses vil kvikksølvet bli spredt og hindre resirkulering. Kast lysstoffrør og sparepærer i beholdere som er reservert for disse produktene.

    Hva skal gjøres med ødelagte sparepærer og lysstoffrør?

    Disse pærene/rørene inneholder kvikksølv, som ikke er tilfelle for diode pærer (LED) og de fleste andre typer pærer som brukes i hjemmet. Når de er intakte (ikke ødelagt) eller i bruk, avgir sparepærer/lysstoffrør ikke kvikksølv.

    Om du har knust en sparepære eller et lysstoffrør, råder vi deg til følgende:
    Åpne vinduer for utlufting, og lukk dørene for å unngå at dampen sprer seg til andre rom. Forlat rommet mens det luftes ut. Ikke bruk støvsuger eller kost når du fjerner glassbitene – dette får kvikksølvet til å spres i rommet. Bruk gummihansker for å plukke opp restene. Tørk opp området med en fuktig klut. Legg de knuste bitene i en glassbeholder (for eksempel syltetøyglass) og lukk den igjen. Den lukkede glassbeholderen legges i en plastpose som lukkes og avleveres snarest til den lokale miljøstasjonen.

    Hvordan søker man om jobb i Europris?

    Vi legger ut ledige stillinger på europris.no (klikk her) og på Linkedin. Du kan registrere deg for å motta varsel hver gang nye stillinger legges ut (klikk her).

     

     

    Hva er Europris sine organisasjonsnummer?

    Europris AS (986 762 469), Europris ASA (997 639 588), Europris Butikkdrift AS (987 553 014) og Europris Holding AS (997 517 946).

    Butikk

    Hvor finner jeg åpningstider?

    Du finner alltid åpningstidene til våre butikker på europris.no (klikk her), i tillegg til kontaktinformasjon til hver enkelt butikk. Dersom du har en Facebook-konto, vil du også finne åpningstidene til våre butikker på hver Europris-butikken sin Facebook-side.

    Hvor er min nærmeste Europris-butikk?

    Du finner din nærmeste Europris-butikk på europris.no (klikk her).

    Jeg har ikke kvittering. Hva gjør jeg da?

    Om du betalte med kort i en av våre Europris-butikker, kan du ta med en utskrift av banktransaksjonen til butikken.

    Handle på Europris.no

    Hva er Klikk & Hent?

    Via vår Klikk & Hent-knapp kan du reservere varer via europris.no og velge hvilken butikk du ønsker å hente varene fra. Så snart du har mottatt e-post og/eller SMS om at varene er klare for henting, kan du dra innom valgte Europris-butikk for å hente/betale for varen. Se våre varer tilgjengelig for Klikk & Hent her.

    Har dere hjemlevering?

    Ja, Europris tilbyr kjøp på nett med hjemlevering. Gå inn på et produkt du er interessert i og se om produktet er tilgjengelig for å legge i handlekurven på europris.no. Deretter går du til handlekurven, velger frakt- og betalingsalternativer og går til betaling. Ditt produkt er dermed bestilt, og vil pakkes og sendes til deg via valgt fraktalternativ.

    Hva er huskeliste?

    Huskelisten er et praktisk verktøy på nettsidene våre som hjelper deg å holde oversikt over varene du ønsker deg. For å legge til produkter i huskelisten klikker du på det lille grå hjertet øverst til høyre i produktboksen. Huskelisten kan skrives ut eller deles på mail.

    Europris Bedriftskunde

    Hvordan blir jeg bedriftskunde i Europris?

    Det er enkelt å registrere seg og søke om å handle på faktura. Søk her eller ta kontakt med din butikk for mer informasjon!

    Kan jeg handle på nett med levering til bedriften?

    Vi har dessverre ingen sentrale systemer for bestilling og levering til din bedrift. Samtidig er det mange av våre butikker som tilbyr dette lokalt, så vi anbefaler deg å ta kontakt med din Europris butikk. Du finner din nærmeste butikk her. Husk også at din lokale Europris-butikk har lang åpningstid og alltid god kundeparkering, slik at handleturen blir rask, enkel og lønnsom.

    Hvor ser jeg hvilket sortiment dere tilbyr bedrifter?

    Som bedriftskunde kan du så klart kjøpe alle produktene vi har i butikk, og har du fått innvilget kreditt slipper de ansatte å legge ut når de handler. Europris har et stort utvalg av forbruksvarer til en av markedets laveste priser. Se et utvalg av våre produkter her.

    Hvordan finner jeg sikkerhetsdatablad?

    Sikkerhetsdatabladet finner du her.

    Personvern og informasjonskapsler (Cookies)

    Hva er personopplysninger?

    Hva er personopplysninger?

    Personopplysninger er data og vurderinger som kan knyttes til en enkeltperson. Dette kan for eksempel være navn, bosted, telefonnummer, e-postadresse og ip-adresse, eller en kombinasjon av disse som gjør det mulig å anslå hvilken person som befinner seg bak dataene.

    All bruk av personopplysninger regnes som behandling av personopplysninger, som for eksempel innsamling, registrering, sammenstilling, lagring og utlevering eller en kombinasjon av disse.

    Europris er behandlingsansvarlig for personopplysninger som behandles i forbindelse med vårt MER kundeprogram. At Europris er behandlingsansvarlig innebærer primært at det er Europris som har ansvar og plikter etter personopplysningsloven.

    Et selskap som behandler data på vegne av Europris kalles en databehandler. Når vi benytter en databehandler sørger vi for å ha databehandleravtaler som regulerer hvordan denne kan behandle data som blir tilgjengeliggjort. Generelt regulerer en slik avtale at databehandleren kun får behandle personopplysningene på Europris vegne og til tydelig definerte formål.

    Hva er en informasjonskapsel (Cookie)?

    En informasjonskapsel (cookie) er en type lokal lagring, lagret som en liten tekstfil på din enhet (PC, mobiltelefon eller nettbrett) og som hjelper oss å gjøre ditt besøk på våre nettsteder mer meningsfylt og positivt for deg. Vi omtaler bruk av informasjonskapsler som lokal lagring av data.

    Om Cookies

    BRUK AV INFORMASJONSKAPSLER (COOKIES)

    Hva er cookies og hva brukes de til?
    Europris.no benytter informasjonskapsler (cookies), som de fleste andre nettsider, og i henhold til norsk lovgivning. En cookie er data som lagres i din nettlesers internminne, som skal gi deg en bedre og mer relevant brukeropplevelse ved besøk på en nettside. Europris.no bruker cookies blant annet for å kunne gi deg en enklere brukeropplevelse. Vi bruker også cookies til statistikk for å lære om hva våre kunder er opptatt av, slik at vi kan gjøre nettsidene våre enda mer brukervennlige.

    Hva slags informasjon lagres?
    I informasjonskapslene vil det bli lagret opplysninger om: IP adresse, valgt nettleser, operativsystemer, hvilken bredbåndsleverandør man benytter, samt data over besøkte undersider og dato/tidspunkt for besøket. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere brukeren.

    Slik kan du unngå cookies.
    Om du ønsker å unngå bruk av cookies kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere cookies automatisk. Se webleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at om du velger å utelukke cookies, vil flere av funksjonene på Europris.no ikke fungere.

    Opplysningene vil aldri bli utlevert eller stilt til disposisjon for tredjepart utenfor vårt konsern. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene dersom dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for Europris.no

    Ved å bruke nettsiden Europris.no samtykker du til bruk av informasjonskapsler.

    Nyhetsbrev
    Om du ønsker det kan du motta nyhetsbrev fra oss. Du melder deg på ved å skrive inn din e-post adresse i feltet på forsiden. Du vil motta ca. 2 nyhetsbrev i uken med relevant informasjon.

    Personopplysninger til tredjepart
    Europris AS selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for Europris. I slike tilfeller inngås strenge avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten, i tillegg vil Europris alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå. Europris AS ved administrerende direktør er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor.

    Brukervilkår MER Kundeprogram fra Europris

    Brukervilkår MER kundeprogram fra Europris

    1. Om Europris MER kundeprogram

    Europris AS med org.nr. 986 762 469 (heretter Europris) tilbyr deg som privatperson å bli del av vårt MER-kundeprogram.c Som MER-kunde vil du få kundefordeler som er unikt tilpasset deg. Disse generelle brukervilkårene (Brukeravtalen) regulerer vilkårene mellom deg som MER-kunde og Europris. Denne Brukeravtalen gjelder i tillegg til eventuelle betingelser for kundefordeler eller fremtidige tjenester som brukere av MER tilbys til enhver tid.

    2. Kundefordeler

    Ved å bli del av MER kundeprogram vil du motta MER nyhetsbrev opptil to ganger ukentlig på e-post og informasjon om tilbud og kupp før alle andre. Du vil som MER-kunde motta unike tilbud ved spesielle anledninger. I tillegg vil du få tips, råd og tilbud basert på de områdene du velger som dine interesser. Alle MER-kunder får tilgang til sin egen «Min Side» hvor man kan redigere sin informasjon, opprette egne handlelister, handle på Klikk & hent og velge sin nærmeste butikk med mer.

    3. Bruk av MER

    Kundeprogrammet MER er åpen for alle som er minst 16 år og bosatt i Norge som registrerer seg med gyldig passord (minimum 6 tegn), norsk mobilnummer (+47) og gyldig epostadresse. Ved registreringen vil det gjøres oppslag mot Bisnode for navn, postadresse mv., og slik forhåndsutfylt ytterlige informasjon kan du endre selv. Du er som bruker ansvarlig for at opplysninger du oppgir om deg selv er korrekte og oppdaterte. Innloggingsinformasjon til Mine Sider må du bare bruke selv og oppbevare skjult for andre. Du kan når som helst endre ditt passord, og Europris oppfordrer deg til å oppdatere passord jevnlig. Deltagelse i MER er gratis og uten kjøpsforpliktelse. Eventuelle premier eller andre fordeler oppnådd i avtaleperioden kan ikke byttes mot andre varer, gavekort eller kontanter. Kundeprogrammet MER leveres som det er til enhver tid og uten noen garantier for oppetid, funksjonalitet eller support, heller ikke fra tjenester levert av tredjeparter i tilknytning til MER. Europris har ikke ansvar for kvaliteten eller validiteten av noe innhold som presenteres via MER på websider det lenkes til eller i tilhørende dokumentasjon som ikke er fra Europris. Du er selv ansvarlig for bruken av MER og er forpliktet til å bruke MER med tilknyttede tjenester kun til det formål som følger av Brukeravtalen og innenfor begrensninger i gjeldende lov eller spesielle vilkår oppgitt for særskilte tjenester som du bruker. Europris står fritt til uten forhåndsvarsel å utbedre, tilpasse og endre MER i avtaleperioden så lenge dette ikke medfører at denne blir uegnet til formålet eller medfører vesentlige avvik fra funksjonsbeskrivelsen som ligger til grunn for denne Brukeravtalen.

    4. Personopplysninger

    Europris tar personvern på alvor og garanterer kun å lagre og bruke personopplysninger i den grad og utstrekning det er nødvendig for å tilby deg kundefordelene i MER, herunder funksjonalitet, sikkerhet og forbedringer av funksjonalitet i MER. Registrering og behandling av opplysninger om deg, dine kundedata, bruk av kundefordeler og transaksjonsdata er nødvendig for å tilby deg relevante og gode tilbud. Vi innhenter derfor ditt samtykke for å behandle nødvendige personopplysninger når du registrerer deg som MER-kunde. Det er frivillig å gi samtykke til behandling av personopplysninger og du kan når som helst trekke tilbake dette samtykket. Siden personopplysningene er nødvendige for å kunne administrere og levere kundefordelene til MER-kunder, vil dette i så fall regnes som en fratredelse fra MER kundeprogram. Europris vil ikke håndtere, lagre eller overføre personopplysninger uten forutgående samtykke fra deg ut over det som følger av Brukeravtalen, foruten hvor dette er pålagt av offentlige myndigheter eller følger av lov. På forespørsel vil Europris gi deg tilgang til, endre eller slette personopplysninger om deg. Det daglige ansvaret for behandlingen av dine personopplysninger ligger hos Europris. Europris tar vare på dine personopplysninger, herunder opplysninger du gir om kjønn, interesser, fødselsdato, hjemsted, bopel, inntekt, GPS koordinater når du er innlogget eller annen statistikk på kjøp eller betalingshistorikk. Europris har rutiner for internkontroll og informasjonssikkerhet i henhold til gjeldende personvernregler i Norge. Europris lagrer alle personopplysninger innenfor EU/EØS. Du samtykker til at Europris med samarbeidende leverandører av MER håndterer de personopplysninger som er nødvendige for den til enhver tid gjeldende og opplyste funksjonalitet i kundeprogrammet MER med tilbudte tjenester. Dette samtykket gjelder både opplysningene du oppgir om deg selv ved registrering og bruk av MER, for eksempel om du velger å slå på lokasjonsdata eller oppgi dine interesser. I tillegg til opplysningene du oppgir selv, vil vi hente inn tilgjengelige opplysninger fra Bisnode for ajourhold og for å forbedre din kundeopplevelse. Alle dine personopplysninger vil med ditt samtykke brukes for å levere fordelene og tjenestene tilknyttet MER, forbedre tilbudte produkter og tjenester fra Europris, analysere kjøpemønstre, sende deg personlige tilbud samt for å tilpasse kommunikasjonen til deg. Opplysningene kan også bli brukt for statistikkformål. Mer informasjon om Europris sin behandling av personopplysninger samt samarbeidene leverandører finnes på europris.no/personvern. Henvendelser om behandling av dine personopplysninger kan rettes på epost til personvern@europris.no.

    5. Endring og terminering

    Europris har rett til å endre vilkårene i Brukeravtalen. Ved endringer av vesentlig betydning vil vilkårene på ny måtte godkjennes av deg ved neste innlogging. Om du ikke ønsker å godta vilkårene etter endring, kan du si opp Brukeravtalen ved å sende epost til utmelding.mer@europris.no. Dersom du senere registrerer deg på Min side eller som del av MER kundeprogram på annen måte, anses dette som ny aksept av Brukeravtalen. Vesentlige brudd på Brukeravtalen gir Europris rett til å terminere Brukeravtalen med umiddelbar virkning. Ved terminering fra Europris vil din bruk av MER kundeprogram stanse med umiddelbar virkning. Du kan når som helst melde deg ut av MER og trekke ditt samtykke til at Europris med samarbeidende leverandører kan behandle dine personopplysninger. Du kan gjøre dette ved å sende epost til utmelding.mer@europris.no. Ved slik terminering vil Europris slette alle eventuelle opplysninger tilknyttet deg og dette avtaleforholdet innen rimelig tid og senest i henhold til gjeldende lovkrav. Europris har rett til å terminere Brukeravtalen dersom du er passiv bruker av MER i mer enn seks måneder.

    6. Tjenester tilbudt av tredjeparter

    For å tilby deg unike tjenester kan det forekomme at Europris via Min Side gjør det mulig for deg å knytte deg opp mot tjenester tilbudt fra et annet selskap (en tredjepart). For å bruke slike tjenester fra tredjepart, må du samtykke og følge de vilkårene tredjepart har for sine tjenester. Kundeprogrammet MER er bare en inngangsport til slike ekstra tjenester som tredjeparter kan tilby, og Europris har ikke ansvar eller risiko for slike tjenester fra tredjepart, herunder gavekort eller premier fra slike tredjeparter.

    7. Lovvalg og tvisteløsning

    Brukeravtalen skal reguleres og tolkes i samsvar med norsk rett. Tvister skal være underlagt norske domstolers jurisdiksjon. Oslo tingrett avtales som vedtatt verneting.

    Last ned Brukeravtalen her.

    Bruker avtale MER Kundeprogram

    Last ned Brukeravtalen her.

    Vilkår Bedriftskunder (B2B)

    Vilkår Bedriftskunder (B2B)

    1. EUROPRIS tar ditt personvern alvorlig
    Det daglige ansvaret for behandling av personopplysninger som Europris behandler, ligger hos daglig leder hos Europris («Behandlingsansvarlig»). Henvendelser vedrørende behandlingen av dine personopplysninger rettes til Behandlingsansvarlig på e-post: bedrift@europris.no.

    2. Bruk av personopplysninger
    Europris behandler ulike typer personopplysninger på ulik måte og for ulike formål for å kunne tilby Brukeren sine tjenester. Ved aksept av Personvernserklæringen samtykker Brukeren og den/de som benytter Nettportalen på vegne av virksomheten til at dine personopplysninger blir behandlet av Europris og dets eventuelle samarbeidspartnere.

    Europris sin behandling omfatter personopplysninger som er nødvendige for at Europris og eventuelle samarbeidspartnere skal kunne tilby sine tjenester og vil benytte personopplysninger som er nødvendige for at disse skal kunne forbedre sine produkter og tjenester, og tilpasse sin kommunikasjonen til deg.

    Eksempler på opplysninger som samles inn er kontaktinformasjon som navn, post og epostadresse samt eventuell tittel. Ved registrering lagres brukernavn og passord. Europris lagrer og analyserer derfor opplysninger om hvilke som tjenester benyttes og hvor ofte disse benyttes for å kunne gi tilpassede tilbud og tjenester. Europris vil blant annet benytte bedriftsprofiler og sammenstillinger av de registrerte opplysningene til å lage profiler og tilpasse tilbud til den enkelte Bruker. Profilene brukes også som underlag når Nettportalen videreutvikles.

    Europris samler inn bruksdata om Bedriftens bruk av Nettportalen. Dette inkluderer informasjon som IP-adresse, hvilke produkter Bedriften har sett på og lagt til ordre, og hvor brukerne kommer fra. I tillegg samler og sammenstiller Europris informasjon om sine markedsføringstiltak og disses effektivitet

    3. Med hvem og for hvilket formål vi utveksler personopplysninger
    Ved å godta denne personvernerklæringen samtykker Brukeren i at personopplysningene gjøres tilgjengelig for andre selskaper innenfor Europris-konsernet. Brukeren samtykker også i at de parter Europris har et avtaleforhold til kan sende personopplysninger om deg og Bedriften til oss. Dette gjør Europris for at Bedriften skal få et så relevant tilbud som mulig. Brukeren samtykker også til at personopplysningene kan overføres til og behandles i EU/EØS og til stater som er godkjente mottakere av personopplysninger.

    4. Cookies
    Nettportalen benytter informasjonskapsler («Cookies»). Cookies lagrer visse opplysninger på datamaskinen din og gjør det mulig for Europris å tilpasse Nettportalen eller nettsider til Brukerens behov, eller gjør det enklere for Brukeren å benytte tilbudte tjenester.

    5. Lagring, sletting, retting og innsyn
    Europris har rutiner for internkontroll og informasjonssikkerhet i henhold til gjeldende personvernregler i Norge. Dine personopplysningene vil kun bli lagret så lenge Europris har saklig behov for dette og vil bli slettet når Brukeren avregistrerer seg fra Nettportalen. Brukeren har rett til innsyn i de personopplysninger som Europris har registrert om Brukeren. I tillegg til at Brukeren selv kan endre og oppdatere opplysningene, kan Brukeren ved henvendelse kreve retting av feilaktige opplysninger.

    Bedriftskunder (B2B) - Vilkår for nettportal

    Bedriftskunder (B2B) - Vilkår for nettportal

    1. Generelt


    1.1 Betingelsene for Europris ASA («Europris») sin nettside («Nettportalen») består av disse Brukervilkårene, Personvernerklæring og Salgsvilkårene (samlet kalt «Generelle Brukerbetingelsene»). De Generelle Brukerbetingelsene gjelder ved alle avtaler mellom deg og Europris. I tillegg til de Generelle Brukerbetingelsene kan det påhvile særskilte vilkår for enkelte kjøp.

    1.2 Nettportalen er gratis tilgjengelig for virksomheter som er registrerte brukere ("Brukere") og som aksepterer de Generelle Brukerbetingelsene. Ved å registrere deg som Bruker av Nettportalen aksepterer du de Generelle Brukerbetingelsene.

     

    2. Bruk av Nettportalen m.m.


    2.1 Brukeren er selv ansvarlig for sin bruk av Nettportalen med underliggende tjenester. Aldersgrense er 18 år. Brukeren er selv ansvarlig for aktivitet knyttet til brukerkontoen og må umiddelbart ta kontakt med Europris dersom uautorisert bruk oppdages.

    2.2 Ved bruk av Nettportalen bekrefter Brukeren at den innehar de nødvendige signatur- og/eller prokura rettigheter, enten direkte eller via fullmakt, til å representere og binde virksomheten kontoen er registrert på. Bestillinger som gjøres i annen persons eller virksomhets navn uten dennes godkjennelse vil bli politianmeldt.

    2.3 Brukeren forplikter seg til å holde Europris skadesløs for følger av lovovertredelser og for ethvert krav som tredjemann måtte rette mot Europris som følge av uautoriserte bruk av Nettportalen.

    2.4 Europris gir ingen garantier for Nettportalens tilgjengelighet, stabilitet, oppetid, eller funksjonalitet. Det gis ingen garantier for nøyaktigheten, kvaliteten, fullstendigheten eller gyldigheten av informasjonen i Nettportalen.

    2.5 Henvendelser fra Brukerne til Europris skal rettes på e-post til bedrift@europris.no eller via Nettportalens kommunikasjonsside http://www.europris.no/cms/kontakt-oss/.

     

    3. Aksept av mottak av informasjon fra Europris


    3.1 Brukeren samtykker i å motta både generell og tilpasset reklame, tilbud, kampanjer og annet markedsføringsmateriell samt generell informasjon som Europris finner relevant for ditt avtaleforhold til Europris per e-post, SMS og/eller andre relevante kommunikasjonskanaler. Samtykket gjelder også tidsrom hvor du er inaktiv bruker, men fortsatt er registrert som Bruker.

     

    4. Endring


    4.1 Europris har rett til å endre og/eller stenge Nettportalen uten at dette utløser noen rettigheter for Brukeren. Europris har videre rett til å si opp avtalen, umiddelbart og uten varsel, dersom du vesentlig misligholder vilkårene.

     

    5. Immaterielle rettigheter


    5.1 Europris eie alle rettigheter til Nettportalen med underliggende funksjonalitet og tilpasninger (samlet kalt Nettportal).

    5.2 Innholdet på Nettportalen er beskyttet av Åndsverksloven og tilhører Europris, eventuelt dets partnere og lisensgivere. Bruk av innholdet kan ikke skje uten skriftlig forhåndstillatelse fra Europris. De kjennetegn som varemerker, logoer med videre som finnes i Nettportalen tilhører Europris, og dets partnere og lisensgivere. Disse kan ikke anvendes på noen måte eller i noe medium uten skriftlig forhåndstillatelse.

    Bedriftskkunder (B2B) - Vilkår for kredittkjøp

    Bedriftskunder (B2B) - Vilkår for kredittkjøp

    Innledende bestemmelser
    Disse bestemmelsene, søknaden om Europris Bedriftskort og søknadsinnvilgelsen/utstedelsen av Europris Bedriftskort utgjør til sammen en kontokreditt-avtale, mellom samtlige Europris-butikker i Norge. Kontokredittavtalen anses bindene mellom partene ved innvilgelse og utstedelse av Kontohavers Europris Bedriftskort. Kredittyter i henhold til kontokredittavtalen, er den Europris-butikk hvor det enkelte kreditt-kjøpet finner sted. Europris er ikke part i kontokredittavtalen, men administrerer ordningen, foretar kredittkontroll og inngår kontokredittavtalen etter fullmakt fra samtlige Europris-butikker i Norge. Europris er ansvarlig for at det foreligger slik nødvendig fullmakt fra hver enkelt Kredittyter.

    Betalingsansvar
    Kontohaver er Kredittyter skyldig til den enhver tid benyttede kreditt, med tillegg av renter og omkostninger slik som fremgår av denne kontokredittavtalen, se betalingsbetingelser nedenfor. Kredittgrensen fastsettes individuelt ved innvigelsen av søknad fra kontohaver. Maksimum innvilget kreditt kan ikke overskrides. Europris forbeholder seg retten til enhver tid å foreta en kredittvurdering av kunden, og vil kunne stoppe videre leveranser uten ytterligere varsel dersom kredittvurderingen ikke er tilfredsstillende.

    Bruk av Europris Bedriftskort
    Kontoen kan kun benyttes av Kontohaver med dens Europris Bedriftskort påført Kontohavers navn. Ved kredittkjøp skal vedkommende som handler, alltid oppgi fullt navn, telefonnummer og vise gyldig legitimasjon. I den utstrekning en person er legitimert, har Kontohaver selv ansvaret for eventuell manglende myndighet ved bruk av Europris Bedriftskort. Ved belastning av Europris Bedriftskort plikter personen, som handler på vegne av Kontohaver, å underskrive en kontobelastning.

    Oppbevaring - tap av Europris Bedriftskort
    Europris Bedriftskort er å anse som et verdipapir og må oppbevares på en slik betryggende måte at det ikke kan misbrukes av andre. Tap av Europris Bedriftskort skal umiddelbart meldes til Europris. Kontohaver er ansvarlig for misbruk inntil slik melding er gitt.

    Returrett ved kredittkjøp
    Vareretur aksepteres av Kredittyter innen 30 dager, forutsatt at gyldig kvittering fremvises og at varen er ubrukt/uskadd i uåpnet originalpakning.

    Betalingsbetingelser
    Europris vil sende ut løpende faktura til Kontohaver med angivelse av alle hittil foretatt og registrerte kredittkjøp med Kontohavers Europris Bedriftskort. Dersom du ikke ønsker å motta faktura elektronisk (via mail eller EHF), påløper et administrasjonsgebyr per faktura. Enheter innen offentlig forvaltning har fast betalingsbetingelse 30 dager, alle andre selskaper har fast betalingsbetingelse 14 dager.

    Betalingsmislighold
    Ved forsinket betaling påløper renter i hht gjeldende rentesatser fastsatt av Finans-departementet. Ved utstedelse av purring/inkassovarsel belastes kontoinnehaveren forsinkelsesgebyr i hht. Forsinkelsesrenteloven og enhver tid gjeldende satser. Europris har rett til å sperre bedriftskortet når faktura ikke blir betalt på forfall. Konto gjenåpnes etter mottatt og registrert innbetaling av utstedte og forfalte fakturaer, med tillegg av påløpte renter og omkostninger.

    Salgspant
    Kredittyter har salgspant i varer kjøpt med Europris Bedriftskort, i henhold til gjeldene regelverk.

    Endringer
    Kontohaver oppfordres til å ajourføre sine firmaopplysninger på Europris sin nettportal for bedrifter. Dette gjelder for eksempel endringer i kundenavn, adresse, firma og lignende. Har du spørsmål eller ønsker hjelp kontakter du Europris på mail bedrift@europris.no

    Oppgjør og oppsigelse
    Europris, på vegne av samtlige Kredittytere, kan ved ethvert mislighold på kontokredittavtalen si opp denne med umiddelbar virkning, hvorav Kontohaver straks skal sende dens Europris Bedriftskort til Europris. Kontohaver har rett til å si opp kontokredittavtalen, hvorav Kontohaver straks skal sende dets Europris Bedriftskort til Europris Butikkdrift, Postboks 1421, 1602 Fredrikstad.

Kontakt oss