Spørsmål og svar
Kjære kunde. På denne siden har vi samlet – og svart på – alle de vanligste spørsmålene kunden vår lurer på. Er det noe du ikke finner et tilfredsstillende svar på, er du selvsagt hjertelig velkommen til å kontakte oss, så skal vi forsøke å finne ut av det. Vi svarer deg så raskt vi kan innen 2 arbeidsdager.

Ofte stilte spørsmål

Hvor finner jeg åpningstider?

Her finner du informasjon om alle våre butikker. Dersom du er på Facebook, finner du også link til lokal Facebook side her. 

Hvor er min nærmeste Europris-butikk?

Du finner dine nærmeste Europris-butikker her.

Hva er Klikk & Hent?

Med Klikk og Hent-funksjonen kan du handle når som helst på døgnet. I all enkelhet går det ut på at du bestiller/reserverer varen på nett, henter og betaler i butikk. Mer om klikk og hent her.

Har dere hjemlevering?
Nei, dessverre, vi har ikke hjemlevering.
Hva er Huskeliste?

Huskelisten er et praktisk verktøy på nettsidene våre som hjelper deg å holde oversikt over varene du ønsker å handle. Huskelisten kan skrives ut eller deles på mail. Du må logge inn for å benytte funksjonen.

Hvordan reklamerer jeg på en vare?

Ta med deg varen du ønsker å reklamere på sammen med kjøpsbevis til din butikk. Er det større varer, setter vi pris på om du ringer butikken på forhånd. Finn din butikk her.

Jeg skal reklamere på en vare, får jeg ny vare med en gang?
De aller fleste reklamasjoner løses direkte i butikken, men enkelte ganger trenger vi å kontrollere varen før vi kan ta stilling til reklamasjonen. Du vil da får svar på din reklamasjonssak innen 7 virkedager.
Lurer du på lagersaldo på et produkt?

Ta kontakt med din lokale butikk her.

Jeg har kjøpt en vare med feil/mangler, hva gjør jeg?
Ta med varen og kjøpsbevis tilbake til din nærmeste butikk. Du får byttet til en ny vare eller butikken skaffer delen som mangler.
Jeg har ikke kvittering, hva gjør jeg da?
Har du betalt med kort kan du ta med en utskrift av transaksjonen til butikken.
Jeg ønsker å kjøpe en reservedel, hva gjør jeg da?
Dra til ditt nærmeste butikk og forklar hva du er på jakt etter. De vil da kunne undersøke om vi kan skaffe reservedelen som du ønsker og anskaffelsesprisen på denne.
Hvor kaster jeg elektriske produkter?
EE-avfall skal ikke kastes i naturen eller som husholdningsavfall. EE-avfall er alle produkter som bruker eller leder strøm – enten det er fra strømnettet eller batteri. Ved import av elektriske produkter betaler Europris ett miljøgebyr som gjør at det er gratis for deg som kunde å levere inn EE-avfall, av samme type som vi selger, ved alle våre butikker.
Hvordan er det med reklamasjonsrett / garanti?

Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Reklamasjonsretten styres av forbrukerkjøpsloven og kan benyttes ved feil/mangler på produktet i kjøpstidspunktet eller feil som oppstår underveis. En garanti er tilknyttet produsenten av produktet eller butikken der produktet er kjøpt. Se våre garantier her.

Hva skal gjøres med brukte sparepærer og lysstoffrør?
Disse pærene inneholder et komplekst elektronisk system og kan ikke blandes med vanlig husholdningsavfall. De må derfor leveres til resirkulering. De er lette å gjenkjenne da de alltid bærer en logo som viser en søppeldunk med et kryss over. Her er sorteringsanbefalinger for disse pærene: Brukte sparepærer og lysstoffrør skal destrueres forsvarlig. Butikker som selger elektriske produkter har plikt til å ta imot brukte pærer og rør. Alternativt kan de leveres til miljøstasjoner og andre oppsamlingssteder for spesialavfall. Det er viktig å levere pærer og lysstoffrør i hel stand (uknust). Den miljømessige fordelen ved oppsamling av pærene oppnår full effekt hvis lysstoffrør og pærer ikke er knuste. Hvis de knuses vil kvikksølvet bli spredt og hindre resirkulering. Kast lysstoffrør og sparepærer i beholdere som er reservert for disse produktene.
Hva skal gjøres med ødelagte sparepærer og lysstoffrør?
Disse pærene/rørene inneholder kvikksølv, som ikke er tilfelle for diode pærer (LED) og de fleste andre typer pærer som brukes i hjemmet. Når de er intakte (ikke ødelagt) eller i bruk, avgir sparepærer/lysstoffrør ikke kvikksølv.
Hvis du knuser en sparepære/lysstoffrør råder vi deg til:
  • Åpne vinduer for utlufting, og lukk dørene for å unngå at dampen sprer seg til andre rom. Forlat rommet mens det luftes ut.
  • Ikke bruk støvsuger eller kost når du fjerner glassbitene – dette får kvikksølvet til å spres i rommet. Bruk gummihansker for å plukke opp restene. Tørk opp området med en fuktig klut.
  • Legg de knuste bitene i en glassbeholder (for eksempel syltetøyglass) og lukk den igjen. Den lukkede glassbeholderen legges i en plastpose som lukkes og avleveres snarest til den lokale miljøstasjonen.
Bidrar dere med støtte til organisasjoner?
Europris inngår hvert år faste sponsor- og støtteavtaler. I 2017 støtter vi Kirkens Bymisjon i tillegg til de mange lokale aktivitetene og organisasjonene fastsatt av hver enkelt.
Hvordan søke jobb i Europris?

Vi legger ut ledige stillinger på LinkedIn og på våre nettsider europris.no. På europris.no kan du også registrere deg for å motta varsel hver gang nye stillinger legges ut.

Europris Bedrift

Hvordan bli bedriftskunde i Europris?
Du kan registrere deg her.
Kan jeg handle på nett?
Vi tilbyr Klikk og Hent på et begrenset utvalg produkter som du kan handle når som helst på døgnet. I all enkelhet går det ut på at du bestiller/reserverer varen på nett og henter i butikk. Mer om klikk og hent her
Har dere levering?

Vi har for øyeblikket ikke systemer for levering av varer til bedrift. Men din lokale butikk kan tilby lange åpningstider og alltid god kundeparkering som gjør innkjøpene raske og enkle. Du finner din nærmeste butikk her 

Hvordan finner jeg bedriftssortimentet?

Europris sitt sortiment finner du på våre nettsider. Vårt sortiment passer alle bedrifter, og hos oss finner du bare priser som gir deg Mer til Overs! Gå til bedriftssortimentet her.

Hvordan finner jeg sikkerhetsdatablad?

Sikkerhetsdatabladet finner du her.

Kontakt oss