Fremoverlent endringsledelse skaper engasjement
Europris jobber aktivt med å inkludere bærekraft i alle ledd av virksomheten, og avtalen med Maersk styrker progresjonen i å oppnå utslippsmålene.
Andersen er tydelig på at slike tiltak engasjerer medarbeiderne.
«Det er helt klart med på å bygge stolthet internt, og hele avdelingen engasjerer seg i hvordan vi stadig kan bli litt bedre. Som leder må jeg sette det fokuset og sørge for at avdelingen klarer å løfte blikket. Og på den måten sørge for at vi ikke bare arbeider operasjonelt med kortsiktige mål og resultater».
Han er tydelig på at Europris som stor norsk aktør, må ta ansvar og gå foran. Selv etter 10 år som logistikkdirektør i Europris, er Andersen motivert for arbeidet som ligger fremover med omstilling i verdikjeden.
«Jeg har barnebarn, og kjenner at det blir stadig viktigere for meg å sørge for at det jeg etterlater meg også fungerer for fremtiden. Dette er et ansvar vi alle har».