Publisert: 18. september 2020 | Oppdatert: 7. oktober 2024

Vår klimaprofil

Våre utslipp skal være like lave som våre priser

Vår klimaprofil

Våre utslipp skal være like lave som våre priser

Vi gjør oss klare for endringer og jobber hardt for å forbedre driften og logistikken vår. Dette betyr at vi ser på hvordan vi kan håndtere avfallet vårt bedre, spare strøm og få varene våre transportert mer effektivt. Vi jobber også mye med å redusere miljøpåvirkningen fra produktene våre. Med nesten 300 butikker over hele landet, 15 produktkategorier, over 3000 ansatte og 523.000 kvadratmeter, vet vi at det vi gjør vil ha en effekt på miljøet.

Aktuelle artikler

Europris fikk topp-score på klimaindeksen 2024 

Alle kan gjøre litt – vi kan gjøre mye, og det gjør vi! Etter flere års arbeid har vi fått toppnotering fra PWC på vårt klima- og rapporteringsarbeid i deres årlige klimaindeks. Dette er en gjennomgang av hvordan de 100 største selskapene i Norge jobber med sin klimapåvirkning. 

miljo-barekraft/klimavinner-2024/

Europris kutter mengden C02 fra sjøtransport dramatisk gjennom pilotprosjekt

Europris og Maersk samarbeider for å redusere CO2-utslipp ved å gå over til biodrivstoff. Logistikkdirektør Pål-Christian Andersen oppfordrer ledere til å utvise nysgjerrighet for å møte fremtidens krav til omstilling i bransjen.

Les artikkelen her.

Sånn jobber vi med å kutte våre utslipp

Bærekraftsarbeid kan være skikkelig utfordrende, og vi i Europris jobber knallhardt med å nå de målene vi setter oss. Vi vet at vi er en del av utfordringen, men det betyr også at vi kan være en del av løsningen.

Les artikkelen her.